ხუთი რამ, რასაც მდიდრები არასოდეს ყიდულობენ და მხოლოდ ღარიბები ყრიან მასში ფულს

სა­კუ­თა­რი ფი­ნან­სე­ბის სწო­რად და რა­ცი­ო­ნა­ლუ­რად გა­ნა­წი­ლე­ბის უნა­რი სიმ­დიდ­რის­კენ მი­მა­ვა­ლი ერ­თა­დერ­თი სწო­რი გზაა. სწო­რედ ამას ირ­წმუ­ნე­ბი­ან ექ­სპერ­ტე­ბი. ზო­გი­ერთ ადა­მი­ანს ბი­უ­ჯე­ტის გამ­კლა­ვე­ბა სა­ერ­თოდ არ შე­უძ­ლია. ისი­ნი ფულს უაზ­როდ ხარ­ჯა­ვენ, ხში­რად ძვი­რა­დღი­რე­ბულ (მათი ფი­ნან­სე­ბი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე) შეს­ყიდ­ვებს ახორ­ცი­ე­ლე­ბენ. მა­შინ როცა, მდი­და­რი ადა­მი­ა­ნე­ბი, თუნ­დაც სა­ფუ­ლე­ში მი­ლი­ო­ნი დო­ლა­რი ჰქონ­დეთ, ამ ნივ­თებს არას­დროს არ იყი­დი­ან.

გთა­ვა­ზობთ 5 ზედ­მეტ ნივთს, რო­მელ­თა ყიდ­ვის­თვის მდი­და­რი ადა­მი­ა­ნი ფულს არას­დროს და­ხარ­ჯავს:

1.ძვირ­ფა­სი გა­ჯე­ტე­ბი

მო­ბი­ლუ­რი ტე­ლე­ფო­ნე­ბი და სხვა თა­ნა­მედ­რო­ვე გა­ჯე­ტე­ბი ფუ­ფუ­ნე­ბის საგ­ნებს უკვე დიდი ხა­ნია აღარ წარ­მო­ად­გე­ნენ და ჩვე­ნი ცხოვ­რე­ბის აუ­ცი­ლე­ბელ ნა­წილს წარ­მო­ად­გენს. წარ­მა­ტე­ბუ­ლი, საქ­მი­ა­ნი ადა­მი­ა­ნე­ბის­თვის ძა­ლი­ან მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია, რომ შე­ტყო­ბი­ნე­ბას და ზა­რებს დრო­უ­ლად უპა­სუ­ხონ. თუმ­ცა, ისი­ნი აფა­სე­ბენ სამ­სა­ხუ­რის ხა­რისხსს, სის­წრა­ფეს და კომ­ფორ­ტს, და ბრენ­დე­ბის რბო­ლა­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას არ ღე­ბუ­ლო­ბენ, რო­გორც ამას ზო­გი­ერ­თი ადა­მი­ა­ნი აკე­თებს, რო­მელ­თაც არც თუ ისე მა­ღა­ლი შე­მო­სა­ვა­ლი აქვთ.

უდა­ოდ, წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნი ძვი­რა­დღი­რე­ბულ ტექ­ნი­კას ყი­დუ­ლობს. მაგ­რამ შეს­ყიდ­ვის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბის შემ­დეგ, ბრენ­დე­ბის რბო­ლა­ში მო­ნა­წი­ლე­ო­ბას სა­ერ­თოდ არ ღე­ბუ­ლობს, არა­მედ გა­აზ­რე­ბუ­ლი აქვს, რომ ამ ტე­ლე­ფონ­მა დიდი ხნის გან­მავ­ლო­ბა­ში უნდა ემ­სა­ხუ­როს.

ის შე­საძ­ლებ­ლო­ბას რა­ცი­ო­ნა­ლუ­რად იყე­ნებს, მა­ში­ნაც კი, თუ შე­უძ­ლია სა­კუ­თარ თავს მე­ტის უფ­ლე­ბა მის­ცეს. არ აი­ღებს კრე­დიტს, რომ უკა­ნას­კნე­ლი მო­დე­ლის, ყვე­ლა­ზე პო­პუ­ლა­რუ­ლი ტე­ლე­ფო­ნი შე­ი­ძი­ნოს, თუ მისი ძვე­ლი ტე­ლე­ფო­ნი შე­სა­ნიშ­ნა­ვად მუ­შა­ობს.ხში­რად შე­იძ­ლე­ბა ვნა­ხოთ, რომ მდი­და­რი და წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი მო­ბი­ლუ­რი ტე­ლე­ფო­ნე­ბის ძველ მო­დე­ლებს იყე­ნე­ბენ და ამის გამო სა­ერ­თოდ არ ნერ­ვი­უ­ლო­ბენ.

ხოლო ღა­რი­ბი ადა­მი­ა­ნე­ბი, პი­რი­ქით, სა­რეკ­ლა­მო და მარ­კე­ტინ­გულ მა­ხე­ში ებ­მე­ბი­ან. სა­კუ­თა­რი სა­ჭი­რო­ე­ბე­ბის სა­ზი­ა­ნოდ, სესხს ღე­ბუ­ლო­ბენ, ნივთში ორ­მაგ თან­ხას იხ­დი­ან, რო­მე­ლიც ამად სა­ერ­თოდ არ ღირს. „მე ხომ მას­ზე ცუდი არ ვარ“ - სწო­რედ ასე ფიქ­რო­ბენ ზო­გი­ერ­თი ადა­მი­ა­ნე­ბი, რო­მელ­თაც ბი­უ­ჯე­ტიც საკ­მა­ოდ შე­ზღუ­დუ­ლია.

2.ძვი­რა­დღი­რე­ბუ­ლი ბრენ­დუ­ლი ტან­საც­მე­ლი

მი­ლი­ო­ნე­რებს წამ­ყვა­ნი დი­ზა­ი­ნე­რე­ბის უკა­ნას­კნე­ლი მო­დის ტან­საც­მლის შე­ძე­ნა შე­უძ­ლი­ათ, მაგ­რამ ეს იმას არ ნიშ­ნავს, რომ შრო­მით მო­პო­ვე­ბულ თან­ხას ფუ­ფუ­ნე­ბის კლა­სის ტან­საც­მელ­ზე ხარ­ჯა­ვენ. ერთ-ერთ ინ­ტერ­ვი­უ­ში, IKEA-ს დამ­ფუძ­ნე­ბე­ლი, ინგვარ კამპრა­დი აღი­ა­რებს, რომ რო­გორც წესი, დიდ ბაზ­რო­ბა­ზე ნა­ყიდ ნივ­თებს იც­ვამს, რაც "სხვებს კარგ მა­გა­ლითს" აძ­ლევს. ხოლო მსოფ­ლი­ო­ში ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე მდი­და­რი ადა­მი­ა­ნი ბილ გე­ით­სი აღ­ნიშ­ნავს, რომ მის მა­ჯა­ზე სა­ა­თის ღი­რე­ბუ­ლე­ბა მხო­ლოდ 10 დო­ლა­რია, მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ Rolex-ის ბრენ­დის მი­ლი­ო­ნო­ბით სა­ა­თის ყიდ­ვა შე­უძ­ლია.

უდა­ოდ, წი­თელ ხა­ლი­ჩა­ზე ბევ­რი ცნო­ბი­ლი დი­ზა­ი­ნე­რის იარ­ლი­ყი შე­იძ­ლე­ბა ნა­ხოთ, თუმ­ცა მდი­და­რი ადა­მი­ა­ნე­ბი ყო­ველ­დღი­ურ ცხოვ­რე­ბა­ში საკ­მა­ოდ მოკ­რძა­ლე­ბულ მა­ღა­ზი­ებს ირ­ჩე­ვენ, სა­დაც ნივ­თე­ბის ადეკ­ვა­ტურ ფა­სად შე­ძე­ნას ახერ­ხე­ბენ. ხოლო ძვი­რა­დღი­რე­ბულ ტან­საც­მელ­ზე ფუ­ლის და­ხარ­ჯვა კი უაზ­რო­ბად მი­აჩ­ნი­ათ. ფი­ნან­სუ­რად წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნე­ბი მა­ღა­ზი­ებს ადა­რე­ბენ და რო­გორც ხა­რის­ხის, ასე­ვე ღი­რე­ბუ­ლე­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ბას ხვდე­ბი­ან. მათ­თვის იაფ ბაზ­რო­ბა­ზე უფრო ხა­რის­ხი­ა­ნი ტან­საც­მლის ყიდ­ვა პრობ­ლე­მა არ წარ­მო­ად­გენს.

გო­ნივ­რუ­ლი ფი­ნან­სუ­რი გა­და­ნა­წი­ლე­ბა - აი წარ­მა­ტე­ბუ­ლი ადა­მი­ა­ნის პრინ­ცი­პი, ხოლო ბრენ­დე­ბის მი­მართ რბო­ლა ნაკ­ლე­ბად უზ­რუნ­ველ­ყო­ფი­ლი ადა­მი­ა­ნის საქ­მეა, რო­მე­ლიც ცდი­ლობს მთელ სამ­ყა­როს სა­კუ­თა­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბი და­უმ­ტკი­ცოს. რას ყი­დუ­ლო­ბენ მდი­და­რი ადა­მი­ა­ნე­ბი? ერ­თმნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი პა­სუ­ხი არ არ­სე­ბობს. მაგ., აშშ-ს ყო­ფი­ლი პირ­ვე­ლი ლედი, მი­შელ ობა­მა სხვა­დას­ხვა დი­ზა­ი­ნე­რე­ბის ნივ­თებ­ზე გიჟ­დე­ბა. თუმ­ცა ყო­ველ­დღი­ურ ცხოვ­რე­ბა­ში ბაზ­რო­ბა­ზე ნა­ყი­დი ტან­საც­მლით არა­ერ­თხელ შე­უ­ნიშ­ნავთ.

ასე რომ, თუ მდი­და­რი ადა­მი­ა­ნე­ბის ჩვე­ვებს გსურთ მი­ბა­ძოთ, გა­ჩერ­დით და სა­კუ­თარ თავს ჰკი­თხეთ, ეს ბრენ­დუ­ლი ჯინ­სი 200 ლარი ნამ­დვი­ლად ღირს თუ არა? ჩვე­უ­ლებ­რივ შარ­ვალ­ში ამ­ხე­ლა თან­ხის ჩა­დე­ბა ნამ­დვი­ლად ღირს თუ უფრო პრაქ­ტი­კუ­ლი იქ­ნე­ბო­და, თუ სხვა მა­ღა­ზი­ა­ში ჯინსს 50 ლა­რად შე­ი­ძენ­დით. შეს­ყიდ­ვე­ბი ყო­ველ­თვის გო­ნივ­რუ­ლად გა­ნა­ხორ­ცი­ე­ლეთ და თქვე­ნი ბი­უ­ჯე­ტის და ფი­ნან­სუ­რი მიზ­ნე­ბის შე­სა­ხებ გახ­სოვ­დეთ. კი­დევ ერთი მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი მო­მენ­ტი: ძა­ლი­ან ბევრ "ძვი­რა­დღი­რე­ბულ" ნივთს უზ­რუნ­ველ­ყო­ფი­ლი ადა­მი­ა­ნი დიდი ფას­დაკ­ლე­ბე­ბის დროს ან ე.წ. აუ­თლე­ტებ­ში ყი­დუ­ლობს...წა­ი­კი­თხეთ სრუ­ლად