ქართული ჩაცმულობის გოიმური ტენდენციები - "საქართველოში საპანაშვიდე მოდა მძლავრობს"

სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ზამ­თ­რის სე­ზონ­ზე, სუს­ხი­ან ამინ­დ­ში, ბეწ­ვე­უ­ლის­გან დამ­ზა­დე­ბუ­ლი სა­მო­სის გა­მო­ყე­ნე­ბა სულ უფ­რო აქ­ტუ­ა­ლუ­რი და მო­დუ­რი ხდე­ბა. დღეს ბეწ­ვის სა­მო­სი აც­ვია არა მხო­ლოდ ჩვენს ბე­ბი­ებს, არა­მედ ახალ­გაზ­რ­დებს და ბავ­შ­ვებ­საც კი. რაც მარ­თა­ლია მარ­თა­ლია, მო­დუ­რი და ლა­მა­ზი ბეწ­ვი სი­ცი­ვის­გა­ნაც გვი­ცავს და ვი­ზუ­ა­ლუ­რა­დაც გვამ­შ­ვე­ნებს, თუმ­ცა არის ერ­თი პრობ­ლე­მა -საბ­რა­ლო ცხო­ვე­ლე­ბი, რომ­ლე­ბიც ადა­მი­ა­ნე­ბის გაზ­რ­დილ მოთხოვ­ნი­ლე­ბებს ეწი­რე­ბი­ან. რამ­დე­ნი­მე კვი­რის წინ ერთ-ერთ წვე­უ­ლე­ბა­ზე მო­სულ ჟურ­ნა­ლისტს მხარ­ზე მკვდა­რი მე­ლია ჰქონ­და მოგ­დე­ბუ­ლი. ფო­ტოს, რო­მე­ლიც ინ­ტერ­ნეტ­სივ­ც­რე­ში გა­მოქ­ვეყ­ნ­და, უამ­რა­ვი უკ­მა­ყო­ფი­ლო კო­მენ­ტა­რი მოჰ­ყ­ვა. ჟურ­ნა­ლის­ტი გა­აკ­რი­ტი­კეს: "სხვა ქვე­ყა­ნა­ში ამ ქალს პო­მიდ­ვ­რებს და­უ­შენ­დ­ნენ," -წერ­დ­ნენ ცხო­ველ­თა დამ­ც­ვე­ლე­ბი. ასეა თუ ისე, თბი­ლი­სის მა­ღა­ზი­ებ­ში ნა­ტუ­რა­ლუ­რი ბეწ­ვის­გან შექ­მ­ნი­ლი სა­მო­სი მრავ­ლა­დაა და მომ­ხ­მა­რე­ბე­ლიც ბევ­რი ჰყავს.

ამ სა­კითხ­ზე "ყვე­ლა სი­ახ­ლეს" ცხო­ველ­თა უფ­ლე­ბე­ბის დაც­ვის კო­მი­ტე­ტის თავ­მჯ­დო­მა­რე თი­ნა­თინ ჭავ­ჭა­ნი­ძე ესა­უბ­რე­ბა:

-ნა­ტუ­რა­ლუ­რი ბეწ­ვის­გან შე­კე­რი­ლი სა­მო­სის პო­პუ­ლა­რო­ბა ქვეყ­ნის ჩა­მორ­ჩე­ნი­ლო­ბის მა­ნიშ­ნე­ბე­ლია. ჩვენს კლი­მა­ტურ პი­რო­ბებ­ში არა­ნა­ი­რი აუცი­ლებ­ლო­ბა არ არის, ნა­ტუ­რა­ლუ­რი ბეწ­ვი გვეც­ვას. მით უმე­ტეს, რო­ცა არ­სე­ბობს ხა­რის­ხი­ა­ნი ხე­ლოვ­ნუ­რი ბეწ­ვი. 21-ე სა­უ­კუ­ნე­ში ნა­ტუ­რა­ლუ­რი ბეწ­ვის ჩაც­მა ცუდ ტო­ნად მი­იჩ­ნე­ვა. წარ­მო­იდ­გი­ნეთ, მხო­ლოდ იმის­თ­ვის, რომ შენ კარ­გად გა­მო­ი­ყუ­რე­ბო­დე, ცოცხა­ლი არ­სე­ბა უნ­და მოკ­ლა, გა­ატყა­ვო და ჩა­იც­ვა, არა­და, მე პი­რი­ქით მგო­ნია. ადა­მი­ა­ნის სხე­ულ­ზე მორ­გე­ბუ­ლი მე­ლი­ის­თა­ვი­ა­ნი ბეწ­ვი ცუ­დი გე­მოვ­ნე­ბის ნი­შა­ნია. ზნე­ო­ბა უკ­ვე ცალ­კე თე­მაა -რო­დე­საც თავს უფ­ლე­ბას აძ­ლევ, ცოცხა­ლი არ­სე­ბა შეს­წი­რო შენს ვი­თომ კარგ გა­რეგ­ნო­ბას. სამ­წუ­ხა­როდ, დღეს სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში 60-იანი წლე­ბის სა­პა­ნაშ­ვი­დე მო­და მძლავ­რობს. მსოფ­ლი­ო­ში თუ­კი ვინ­მეს შერ­ჩა ასე­თი მენ­ტა­ლო­ბა, დას­ცი­ნი­ან და სა­ღე­ბა­ვებს ას­ხა­მენ, იმი­ტომ, რომ ეს არის უზ­ნე­ო­ბა.

-ბეწ­ვე­უ­ლი ოდითგანვე პო­პუ­ლა­რუ­ლი იყო, თა­ნაც ის ადა­მი­ა­ნე­ბი ხომ არ კლა­ვენ ცხო­ვე­ლებს, ვი­საც ეს აც­ვია?
-ჩვენს ბე­ბი­ებს არ­ჩე­ვა­ნი არ ჰქონ­დათ, მას შემ­დეგ კი ძა­ლი­ან ბევ­რი რამ შე­იც­ვა­ლა. ად­რე თუ ბეწ­ვი გეც­ვა, ეს სიმ­დიდ­რის მაჩ­ვე­ნე­ბელი იყო. მგო­ნია, რომ ეს ტენ­დენ­ცია ცო­ტა მოძ­ველ­და. თი­თო­ე­ულ­მა ჩვენ­გან­მა უნ­და გა­აც­ნო­ბი­ე­როს, რომ ამ ბეწ­ვის მიღ­მა ცოცხა­ლი არ­სე­ბა იყო და ეს ბეწ­ვი მას­ზე მე­ტად სჭირ­დე­ბო­და. თუ­კი ვინ­მეს აინ­ტე­რე­სებს, რო­გორ ატყა­ვე­ბენ ცხო­ვე­ლებს, ყველ­გან დევს ასე­თი სა­ხის ვი­დე­ო­მა­სა­ლა და შე­უძ­ლი­ათ ნა­ხონ. ამას მთე­ლი მსოფ­ლიო გმობს. ეგებ რა­მე­ში მა­ინც ავუწყოთ ფე­ხი და­ნარ­ჩენ სამ­ყა­როს? არ შე­იძ­ლე­ბა ხე­ებს ჭრი­დე, ცხო­ველს ატყა­ვებ­დე და გე­გო­ნოს, რომ ევ­რო­პის­კენ მი­დი­ხარ. პი­რი­ქით, მი­დი­ხარ პირ­ველ­ყო­ფი­ლი სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­კენ.

სა­ინ­ტე­რე­სოა, რას ფიქ­რო­ბენ ამ სა­­კითხ­ზე ჩვე­ნი თა­ნა­მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბი:
ნი­ნო, 42 წლის:

-ბეწ­ვის ქურ­ქი ვი­ზუ­ა­ლუ­რად ლა­მა­ზია, თა­ნაც ზამ­თარ­ში მი­სი გა­მო­ყე­ნე­ბა ძა­ლი­ან პრაქ­ტი­კუ­ლია. მე პი­რა­დად ძვი­რად ღირებული ქურ­ქის შე­ძე­ნის სა­შუ­ა­ლე­ბა არა მაქვს, ბეწ­ვის ქუ­დებს კი სი­ა­მოვ­ნე­ბით ვი­ყე­ნებ. მარ­თა­ლია, ამ ყვე­ლა­ფერს ცხო­ვე­ლე­ბი ეწი­რე­ბი­ან, მაგ­რამ ამ ლო­გი­კას თუ მივ­ყ­ვე­ბით, მა­შინ არც მა­თი ხორ­ცი უნ­და მი­ვირ­თ­ვათ. ცხო­ველ­თა დამ­ც­ვე­ლე­ბი ერ­თ­სა და იმა­ვეს გა­ი­ძა­ხი­ან და ამ დროს ხორცს მშვე­ნივ­რად მი­ირ­თ­მე­ვენ. თა­ნაც ეს ჩვენ არ გა­მოგ­ვი­გო­ნია, ბეწ­ვის­გან შე­კე­რილ ქურ­ქებს დი­დი ხა­ნია იყე­ნე­ბენ, ასე რომ, ამა­ზე ლა­პა­რა­კი ცო­ტა უაზ­რო­ბად მეჩ­ვე­ნე­ბა.


წაიკითხეთ  სრულად